Darmowa dostawa od 44,99 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
2023-03-23

FAQ – odpowiadamy na Wasze pytania!

FAQ - odpowiedzi na pytania klientów sklepu MateMundo.pl

Każdego dnia zadajecie nam wiele pytań. Pytacie o produkty dostępne w naszym sklepie, o funkcjonowanie naszej strony, działanie Waszych kont i obsługę zamówień. Zawsze staramy się dać Wam jak najbardziej wyczerpujące odpowiedzi i pomóc najlepiej, jak potrafimy. Aby jeszcze bardziej ułatwić Wam znalezienie informacji, które Was interesują, postanowiliśmy zebrać najczęściej powtarzające się pytania i odpowiedzi na nie w jednym miejscu.

Kategorie pytań:


Pytania dotyczące produktów:

1. Jakie są wymiary produktu (naczynka, bombille, termosy i inne akcesoria do yerba mate)?

Każdy produkt dostępny w naszym sklepie staramy się dobrze opisać tak, aby nasi klienci dokładnie wiedzieli, co kupują. Informacje o wymiarach (pojemność, wysokość, szerokość, średnica itp.) znajdziesz w nazwie produktu, opisie lub w parametrach, które znajdują się pod opisem. Jeśli brakuje jakiejś informacji, daj nam znać – uzupełnimy ją jak najszybciej!

2. Czym różni się matero ceramiczne od naczynka z tykwy lub palo santo? Jak o nie dbać?

W ofercie naszego sklepu dostępne są rozmaite naczynka do yerba mate, wykonane z różnych materiałów – z ceramiki, drewna palo santo lub z naturalnej tykwy. Naczynka z ceramiki są bardziej wytrzymałe i odporne na czynniki zewnętrzne i uszkodzenia mechaniczne. Większość z nich można bez obaw umieścić w zmywarce i myć przy użyciu detergentów (jeśli jest inaczej, informacja ta jest zawarta w opisie danego produktu). Naczynka wykonane z organicznych materiałów są nieco bardziej wymagające. Przed pierwszym użyciem należy odpowiednio je przygotować, a podczas użytkowania należy odpowiednio o nie dbać, aby służyły jak najdłużej.

Więcej informacji na temat rodzajów naczynek do yerba mate i porad, w jaki sposób o nie dbać znajdziesz na naszym blogu:

3. Dlaczego wszystkie próbki w zakupionym przeze mnie zestawie wyglądają tak samo?

Kupując dowolny zestaw yerba mate z próbkami w naszym sklepie masz gwarancję, że każda próbka będzie inna i żaden smak się nie powtórzy. Choć z pozoru, po otwarciu paczki, każda próbka będzie wyglądać tak samo, w rzeczywistości w każdym opakowaniu znajduje się inny smak. Nazwa wariantu i skład suszu znajduje się z tyłu etykiety.

4. Czy i jak mogę złożyć zamówienie hurtowe? Jakie są ceny produktów w hurcie?

Na stronie MateMundo.pl nie sprzedajemy produktów w hurcie. Jeżeli jesteś zainteresowany/a zakupem hurtowym yerba mate, herbaty, kawy, akcesoriów i produktów z kategorii zdrowej żywności, zapraszamy na platformę hurtową venusti.eu. Ceny produktów dostępne są po zalogowaniu.

5. Jaką yerba mate wybrać na początek?

Każdy lubi co innego – zależne jest to od gustu i własnych preferencji. Jedni od razu zasmakują w argentyńskich, goryczkowych yerba mate, innych intensywność i gorzki smak zniechęci do dalszego próbowania. Jeśli nie jesteś pewien, co wybrać i obawiasz się mocnego smaku ostrokrzewu paragwajskiego, polecamy na początek brazylijską, zieloną yerbę od Verde Mate Green – dzięki specjalnej obróbce polegającej na suszeniu gorącym powietrzem i pominięciu etapu leżakowania suszu, yerba mate jest łagodna w smaku i dobrze sprawdza się na początek mateistycznej przygody.

6. Czy produkty sprzedawane na MateMundo.pl mają odpowiednią datę ważności?

Oczywiście, wszystkie produkty spożywcze, jakie sprzedajemy w naszym sklepie, mają odpowiednią datę ważności, co monitorujemy na bieżąco. Nie sprzedajemy produktów z przekroczoną datą ważności. Datę ważności danego produktu możesz sprawdzić po zakupie, na opakowaniu. Jeśli chcesz upewnić się co do daty ważności przed zakupem – skontaktuj się z nami.

7. Jak zrealizować kartę podarunkową?

Klienci naszego sklepu mają możliwość zakupu kart podarunkowych o różnych wartościach, które są świetnym pomysłem na prezent dla każdego mateisty. Po zakupieniu karty podarunkowej wysyłamy maila z numerem i pinem do niej oraz informacją, w jaki sposób można ją wykorzystać.

Aby opłacić zamówienie przy pomocy karty podarunkowej wystarczy dokonać zakupów w naszym sklepie w standardowy sposób: wybrać produkty i dodać je do koszyka. W momencie wyboru opcji płatności należy wybrać „Bony, karty podarunkowe”, a następnie przejść do płatności i ponownie wybrać opcję „Bony, karty podarunkowe”. System poprosi o wprowadzenie numeru oraz pinu karty. Jeśli wartość zamówienia przekroczy wartość karty podarunkowej, istnieje możliwość dopłacenia brakującej kwoty dowolną metodą spośród dostępnych na naszej stronie.


Pytania dotyczące zakupów, dostawy i obsługi zamówień:

1. W jaki sposób mogę opłacić zamówienie?

Robiąc zakupy w naszym sklepie możesz skorzystać z kilku form płatności: przelew tradycyjny, przelew online, karta płatnicza, BLIK, pobranie lub płatności odroczone – PayPo. Dokładne informacje na ten temat znajdziesz na tej stronie.

2. Jak i kiedy dotrze do mnie paczka? Jaki jest koszt dostawy?

Wszystkie dostępne w naszym sklepie formy dostawy zamówienia, wraz z kosztami i czasem realizacji wysyłki, znajdziesz na tej stronie. Przypominamy też, że robiąc zakupy w naszym sklepie za minimum 44,99 zł (przy dostawie ORLEN Paczką) lub 59 zł (przy pozostałych formach dostawy), wysyłka będzie darmowa – zapłacisz tylko za produkty.

3. Czy jest możliwość wysyłki za granicę? Jaki będzie koszt wysyłki?

Tak, jest taka możliwość. Paczki za granicę wysyłamy za pośrednictwem firm kurierskich DPD i DHL. Lista krajów, do których wysyłamy zamówienia i koszty wysyłki znajdziesz na tej stronie.

4. Czy jest możliwość osobistego odbioru zamówienia?

Niestety, nie ma takiej możliwości. Nasz sklep funkcjonuje wyłącznie online, a zamówienie dostarczy do Ciebie kurier.

5. Dlaczego nie dotarło jeszcze do mnie moje zamówienie?

Może tak się stać z różnych przyczyn – bardziej lub mniej zależnych od nas. Zgodnie z regulaminem naszego sklepu, mamy od 1 do 10 dni roboczych na realizację zamówienia od momentu dokonania przez Ciebie zakupu. Oczywiście staramy się wysyłać zamówienia jak najszybciej, ale w przypadku dużej ilości zamówień, czas ten może się nieco wydłużyć.

Jeśli paczka została zatrzymana lub zagubiona przez firmę kurierską, skontaktuj się z nami, a my skontaktujemy się z dostawcą, aby odnaleźć Twoje zamówienie.

Jeśli chcesz sprawdzić, na jakim etapie realizacji jest Twoje zamówienie – użyj linku do śledzenia przesyłki, który wysłaliśmy na Twojego maila. Link znajdziesz też na swoim koncie, w informacjach o zamówieniu: Twoje konto -> Zamówienia -> Bieżące.

6. Moje zamówienie jest wstrzymane. Dlaczego?

Może tak się stać z różnych przyczyn, np.: brak wpłaty lub niepełna wpłata, błędne lub niepełne dane podane w zamówieniu, chwilowy brak produktu na stanie itp. Zweryfikujemy przyczynę wstrzymania Twojego zamówienia jak najszybciej i poinformujemy Cię o tym oraz damy znać, co zrobić, aby status zamówienia się zmienił.

7. Czy jest możliwość śledzenia paczki?

Tak. Po złożeniu zamówienia otrzymasz od nas maila z linkiem do śledzenia paczki. Wszystkie informacje znajdziesz również na swoim koncie: Twoje konto -> Zamówienia -> Bieżące.

8. Czy mogę zmienić lub anulować zamówienie?

Dopóki nie opłacisz złożonego zamówienia, masz możliwość jego zmiany lub anulowania. Wejdź na swoje konto: Twoje konto -> Zamówienia -> Bieżące i niżej, pod informacjami o zamówieniu kliknij zielony przycisk „Zmień zamówienie” lub czerwony przycisk „Anuluj zamówienie”. Możesz też anulować zamówienie po jego opłaceniu, jeśli jeszcze nie zdążyliśmy go wysłać. Zwrotu płatności dokonamy w terminie 3 dni roboczych.

9. Czym różni się zwrot od reklamacji?

Reklamacja dotyczy towarów, które zostały uszkodzone w trakcie realizacji zamówienia i nie nadają się do użytku (np. rozerwane opakowanie yerba mate, pęknięte matero, wgnieciona yerbera itp.). Zwrot dotyczy produktów, które są w niezmienionym stanie i nie były używane.

10. Zamówione przeze mnie produkty zostały uszkodzone podczas dostawy. W jaki sposób mogę je zwrócić?

Jeśli produkt, który otrzymałeś/aś jest uszkodzony, możesz złożyć reklamację. Wejdź na swoje konto: Twoje konto -> Reklamacje -> Dodaj reklamację, wybierz zamówienie i produkty, które chcesz zareklamować, podaj powód reklamacji, dołącz zdjęcia przedstawiające uszkodzenie produktu i poczekaj, aż rozpatrzymy Twoje zgłoszenie (mamy na to 30 dni). Po zaakceptowaniu przez nas reklamacji, wyślemy informację na Twojego maila. Wtedy będziesz mógł/mogła zwrócić do nas zamówienie. Na tej stronie znajdziesz więcej informacji na temat zwrotów. Wybierając zwrot produktów Paczkomatem InPost, paczkę zwrotną wyślesz do nas za darmo. Pieniądze za zwrócony towar prześlemy w ciągu 14 dni.

11. Otrzymałem/am zamówienie, ale nie chcę tych produktów. W jaki sposób mogę je zwrócić?

Złożyłeś/aś zamówienie w naszym sklepie, ale po otrzymaniu paczki stwierdziłeś/aś, że produkt lub produkty nie są Ci potrzebne lub nie są tym, czego oczekiwałeś/aś? Nic się nie stało! Możesz zwrócić nam całe zamówienie lub wybrane produkty bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od zakupu. Wejdź na Twoje konto -> Zwroty -> Dodaj Zwrot, wybierz zamówienie i produkty, które chcesz zwrócić i przechodząc przez kolejne etapy procedury, wygeneruj kod zwrotu. Wybierając zwrot produktów Paczkomatem InPost, paczkę zwrotną wyślesz do nas za darmo. Pieniądze za zwrócone towary prześlemy w ciągu 14 dni. Więcej informacji na temat zwrotów znajdziesz na tej stronie.

Pamiętaj! Zwrócić możesz tylko produkty, których nie używałeś/aś, a w przypadku żywności – tylko te, które nie zostały otwarte!

12. Ile zapłacę za zwrot zamówienia?

Jeśli wybierzesz opcję zwrotu zakupionych produktów za pośrednictwem Paczkomatów InPost, nie zapłacisz nic za wysyłkę paczki. Możesz wybrać też opcję samodzielnego zwrotu towarów. Koszt nadania przesyłki będzie wtedy zależny od wybranej przez Ciebie formy wysyłki.

13. Jak długo będę czekać na rozpatrzenie zwrotu/reklamacji zamówienia i zwrot pieniędzy?

Zgodnie z obowiązującym prawem, mamy 30 dni na rozpatrzenie reklamacji i 14 dni na zwrot pieniędzy za zwracany towar od momentu otrzymania informacji o chęci zwrócenia do nas zakupionych produktów. Zastrzegamy, że możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania.


Pytania dotyczące funkcjonowania sklepu i konta:

1. Mam kod rabatowy, ale nie działa. Dlaczego?

Dla klientów naszego sklepu mamy wiele promocji i rabatów, np. na pierwsze zakupy po zapisaniu się do newslettera lub z okazji różnych sezonowych akcji promocyjnych. Rabaty obejmują pojedyncze produkty, całe kategorie produktów lub są zależne od wartości koszyka – każda promocja ma nieco inne zasady, a szczegóły zazwyczaj znajdziesz w mailu od nas lub na blogu.

Kodu rabatowego możesz użyć w dwóch miejscach: na tej stronie lub w koszyku, podczas składania zamówienia – jeśli będzie poprawny, zostanie aktywowany i obniży cenę produktów. Na podanej wyżej stronie (lub przechodząc do niej bezpośrednio z koszyka) możesz sprawdzić wszystkie informacje o kodzie – jakie warunki musisz spełnić, by otrzymać rabat, termin ważności kodu, zakres produktów, jakie obejmuje oraz czy łączy się z promocjami. Ważne: jednocześnie możesz aktywować tylko jeden kod!

Może zdarzyć się sytuacja, że w Twoim koszyku znajdą się próbki, towary będące aktualnie w promocji lub zestawy, które sprzedajemy prawie po kosztach i wówczas kod rabatowy obniży cenę nieznacznie lub nawet nie obniży jej wcale. Przykro nam, jeśli tak się stanie, ale niestety nie zawsze mamy możliwość obniżenia ceny jeszcze bardziej.

Masz więcej pytań na temat działania kodów rabatowych w naszym sklepie? Pisz do nas śmiało! Spróbujemy znaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię kwestie.

2. Co to jest program lojalnościowy i jak z niego skorzystać?

Robiąc zakupy w naszym sklepie, za każde zamówienie otrzymujesz punkty, które możesz wymienić na produkty ze specjalnej zakładki „Program lojalnościowy”. Więcej informacji na temat programu znajdziesz tutaj, a szczegółowy regulamin dostępny jest na tej stronie.

3. Chcę zgłosić pomysły/uwagi/błędy na stronie. Jak mogę to zrobić?

Jeśli masz pomysły lub uwagi, którymi chcesz się z nami podzielić lub znalazłeś/aś na naszej stronie błędy, które chcesz nam zgłosić, możesz skontaktować się z nami na kilka sposobów:

  • telefonicznie, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00, pod numerem: +48 22 599 42 36,
  • mailowo: kontakt@matemundo.pl,
  • poprzez social media: Facebook, Instagram.

Masz pytania, na które nie znalazłeś/aś tu odpowiedzi? Pisz i dzwoń – z chęcią pomożemy rozwiać wszystkie wątpliwości! Powyższą listę pytań i odpowiedzi będziemy stale aktualizować.

pixel